HHScholen

2A Kunst en creatie

Deze optie is een uitnodiging om jezelf en de wereld rondom je op een andere, meer artistieke manier te ontdekken en te onderzoeken. Ben je geboeid door kunst en heb je een open, nieuwsgierige blik dan ben jij de geknipte leerling voor deze basisoptie.

Zowel binnen als buiten de school ga je verschillende kunstvormen waarnemen en beleven. Daarnaast probeer je de kunstenaars en hun werk te plaatsen binnen hun tijd en kom je meer te weten over de verschillende kunststromingen.

Naast waarnemen, ervaren en beleven, ga je zelf ook aan de slag in artistieke projecten. Aan de hand van verschillende expressievormen (woorden, beelden, klanken, bewegingen…) leer je jezelf uitdrukken. Hierbij kan je, samen met je klasgenoten je verbeelding de vrije loop laten.

Onze leerkrachten zijn al benieuwd naar welke verrassende creaties, ludieke improvisaties en knappe ontwerpen je hen zal voorschotelen.

lessentabel

VAK
2de jaar
Aardrijkskunde
1
Beeld
1
Engels
2
Frans
3
Geschiedenis
2
Godsdienst
2
Lichamelijke opvoeding
2
Muziek
1
Natuurwetenschappen
1
Nederlands
4
Techniek
2
Wiskunde
4
Kunst en creatie
5
Minor: Keurze uit Wetenschappen, Moderne talen, Economie en organisatie, Maatschappij en welzijn en Boost
2
TOTAAL
32

extra uitleg

Iets voor jou?

Deze basisoptie is echt iets voor jou als je…

  • met een nieuwsgierige blik met kunst en cultuur omgaan
  • verschillende expressievormen zoals beeld, beweging, klank, media en woord wil ontdekken;
  • onderzoeken en ermee wil experimenteren;
  • mogelijkheden wil ontdekken om je expressief uit te drukken;
  • een artistiek‐creatieveuitdaging wil aangaan;
  • geniet van beeld,  beweging, klank, media en woord.

Sluit aan bij volgende vakken vanuit het eerste jaar:

  • Beeld
  • Muziek
  • Nederlands
  • Horizonmodule Taal en cultuur

 

Finaliteit

2A

DOMEIN

Kunst en creatie

locatie

Deze studierichting bieden we aan in Heverlee.

En nadien?

Deze basisoptie sluit aan bij het domein Kunst en creatie, maar na deze basisoptie kan je nog alle kanten op.